2013. november 23., szombat

Ünnepi készülődés: Mézeskalács karácsonyfa



Pár nappal ezelőtt rákattintottam Limara honlapjára és megláttam csodálatos mézeskalács harangjait. Alea iacta est. Az én fantáziámat a mézeskalács fenyőfa gondolata kezdte birizgálni. Minden karácsonykor ajándékozok mézes puszedlit ismerősöknek, barátoknak. Az idén miért ne  tehetném ezt "formába öntve"?
Lelkesen néztem át 2 doboz mézeskalács szúróformámat és "brainstormingoltam" magamban. Pénteken a T hipermarket polcán kuksolt a tökéletes megoldás 279 Ft-ért, amit kiegészítettem még 1 meglévő formával (kis csillag).


 A régesrég bevált mézes puszedli receptemet használtam Lajos Mari: 66 Karácsonyi édesség című szakácskönyvéből. Én most 2X fél kiló lisztből készítettem. (Nálunk még ez a mennyiség is kevés!) Fél kiló lisztből kb. 8-10 db fenyőfa készíthető.

Recept:
  • 125g méz
  • 50g vaj/margarin
  • 1 tojás
  • 60g barnacukor /nádcukor
  • 250g liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • mézeskalács fűszerkeverék (ez saját kiegészítés a szakácskönyv fűszereket ad meg, én az ALDI-sat használom)
A legfontosabb a végén a csokimáz.  ISTENI FINOM A KETTŐ EGYÜTT. (ALDI-s 40% kakaótartalommal rendelkező bevonót használok mindig.)

A kiszúrt formákat hurkapálcika segítségével lyukasztottam ki.
Sütés után:

Ez volt az a pillanat, amikortól  a kisült formákon rajta kellett tartanom a szememet (a mézeskalács illata belengte a házat ), hogy a fiacskáim meg ne egyék!!!! :) Ott topogtak és várták, hogy a többi egyéb figura elkészüljön.
Csokimázzal bevontam  és fehér cukor gyönggyel díszítettem őket. (Újabb harc és hessegetés! Kisebbik fiam alig bírta kivárni, hogy a többi figurát is bevonjam. Még nagyobb veszélyben voltak a fenyőfa alkatrészei! :) Később jó sokszor kisettenkedett a bevont többi figurához, hogy "megnézze". Mivel a csoki bevonó még nem dermedt meg így az arca tiszta csoki lett a sok "nézegetéstől"!!! )

A karácsonyfa összeállítása jó kis türelmi munka volt!!!
A kész karácsonyfák:
Téli hideg, havas éjszakában álló fenyőfák jutnak róluk eszembe.



Végül becsomagoltam őket:

Remélem a megajándékozottak is annyira elégedettek lesznek vele, mint a kisebbik fiam, aki szó szerint bezabált belőle. EZ A KEDVENCE.
Jövőhétvégén  megpróbálom megsütni a reform mézes puszedliját Lajos Marinak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése