2013. szeptember 15., vasárnap

Chilli, mák és himalája só

Tagnap kora délután (csendes szombat) betoppant anyósom és az én unatkozó nagyobbik fiamat lekötötte, én pedig kapva az alkalmon (almás pite sütés után) szappanoztam.

Kétféle szappant készítettem:

  • Írtam már a Himalája só bejegyzésemben, hogy megpróbálok Himalája sószappant készíteni, mert olyan sok jót olvastam a bőrre gyakorolt hatásáról (pattanásos bőrre tiniknek, ekcémára stb). A sónak halvány rózsaszín  színe van, ezért rózsaszín agyagot tettem a szappanba, hogy visszaadjam a sónak ezt a visszafogott színét. A folyadék természetesen 100% kecsketej és tovább fokozva az ápolást tettem bele shea és kakaóvajat valamint repceolajat. A szappannak a Kristály kecsketej szappan nevet adtam a belekerült Himalája  (kristály) só miatt.
Kristály kecsketej szappan
A kép nem tudom mennyire adja vissza, hogy a szappanoknak enyhén "kristályos" rózsaszín színük van.

  • A Chillis-mákos kecsketej szappant kérésre készítettem. Kíváncsi voltam és utána olvastam a duó bőrre gyakorolt hatására. Megtudtam, hogy  a chilli csökkenti a nem kívánt zsírlerakódásokat, serkenti a bőrben a véráramlást kisimítva a bőr egyenetlenségeit, azaz jó a narancsbőr elleni küzdelemben. A mák bőrradírként segít eltávolítani az elhalt hámsejteket és még masszíroz is! Kíváncsi vagyok nagyon! Ez a szappan is  100% kecsketejből készült és került bele shea vaj, kakaóvaj és repceolaj.
Chillis-mákos kecsketej szappan
A lúg a piros chilliből sötét narancs árnyalatot csinált! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése