2013. június 16., vasárnap

Kecsketejes szappan, szappan mintázás

Ezen a hétvégén is szappanoztam. :)

Kecsketejes:
A piacon vettem termelői kecsketejet, így megpróbálkoztam a kecsketejes szappan készítésével.
Íme az eredmény: Kecsketejes-körömvirágos szappan
kecsketejes-körömvirágos szappanok


Nem vega pipere szappan:
A másik szappan a mentolos-csokis fantázia nevet kapta. A kertből szedett borsmenta főzet az alapja. Az egyik felét kakaóporral a másik felét zöld agyaggal színeztem, de végül nem lett zöld. Mivel nyári nagy melegbe frissítő szappannak szántam így menta illóval illatosítottam.
A héten angol honlapokon tájékozódtam (természetesen szappan ügyben) és megállapítottam, hogy az angolok/amerikaiak nem csak 100% vega pipere szappant készítenek. Az összetevők között szerepel a lard (disznózsír) mint összetevő, sőt a tallow (faggyú) is!!! Pl.: ez a recept dísznózsírt tartalmaz 20%-ban.
Gondoltam miért ne? Őseink (nagy-, déd-, üknagyanyáink) tiszta állati összetevőjű szappannal tisztálkodtak, mostak.  Ez a szappan 20%-ban tartalmaz tiszta (nem lett benne sütve semmi) disznózsírt. A mosószappanom is ilyen tiszta zsírból készült és nem érződik rajta zsír szag.

Lehetne pálmaszírt is tenni, de minek???? A pálma zsírnak (finomított) is csak kitöltő, habzó és szappan keményítő szerepe van a szappanban. Ezt a disznózsír is tudja és olcsóbb és ami a legfontosabb nem irtják ki miattuk az őserdőket, hogy pálma ültetvényeket hozzanak létre!

Ezen a szappanon még megpróbáltam az örvény (swirl) technikát alkalmazni több-kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel. :) Majd a következő! Gyakorlat teszi a mestert!
Íme a szappan:

Menta-csokis szappan

nem vega szappan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése